Site icon Hallocy

Πως ήταν η Αλίκη Βουγιουκλάκη χωρίς μακιγιάζ;

Φωτογραφίζονται αμακιγιάριστες με σκοπό να αποδείξουν πως εξακολουθούν να παραμένουν το ίδιο όμορφες και γοητευτικές με ή χωρίς μακιγιάζ.

Μάλιστα οι περισσότερες από τις διάσημες που τολμούν να βγάλουν μια τέτοια φωτογραφία σε πολλές περιπτώσεις έχουν ξεπεράσει την τρίτη, την τέταρτη ή ακόμα και την πέμπτη δεκαετία της ζωής τους. Από την άλλη, ειδικοί θεωρούν πως όλη αυτή η τρέλα είναι η νέα τάση της μόδας, που θέλει τα λαμπερά πρόσωπα να φωτογραφίζονται όπως πραγματικά είναι στην καθημερινότητά τους, με σκοπό να αποδείξουν σε όλους πως δεν έχουν ανάγκη κανένα Photoshop για να είναι όμορφες και λαμπερές, ακόμα κι όταν ξυπνούν νωρίς το πρωί.

Η πρωτιά

Οι περισσότερες μάλιστα φτάνουν σήμερα στο σημείο μέχρι και να ανταλλάξουν πικρόχολα σχόλια μέσω των social media προκειμένου να αποδείξουν ποια ήταν η πρώτη Ελληνίδα σταρ που τόλμησε να φωτογραφηθεί χωρίς σκιές και κραγιόν, χωρίς ρουζ και βλεφαρίδες.

Η ιστορία, ωστόσο, δείχνει πως η πρωτιά ανήκει στη μία και μοναδική Αλίκη Βουγιουκλάκη, η οποία σε μια εποχή κατά την οποία οι επώνυμες γυναίκες δεν αποχωρίζονταν στιγμή την αγαπημένη τους μάσκαρα ή το διάσημο eyeliner, τόλμησε να φωτογραφηθεί εντελώς αμακιγιάριστη. Οπως αποδεικνύουν και τα φωτογραφικά ντοκουμέντα που εξασφάλισε αποκλείστηκα για τους αναγνώστες της η «Espresso της Κυριακής» μέσα από το σπάνιο αρχείο του φωτογράφου και προσωπικού φίλου της Αλίκης Βουγιουκλάκη, Βασίλη Κυριαζή, η διάσημη σταρ αποχωριζόταν συχνά το μακιγιάζ της, αφού και χωρίς αυτό ήταν το ίδιο μοναδική και όμορφη.

«Η Αλίκη δεν είχε κανένα πρόβλημα να εμφανιστεί χωρίς μακιγιάζ. Οσο και αν φαίνεται απίστευτο αυτό, αφού διαφορετικά την έχουμε συνηθίσει ή πλάσει στο μυαλό μας. Είχε απίστευτη εμπιστοσύνη στα χαρακτηριστικά του προσώπου της» αναφέρει ο Βασίλης Κυριαζής, που μαζί με τον Κλεισθένη και τον Μαρίνο Κουσουμίδη ανήκε στην τριάδα των φωτογράφων που εμπιστευόταν η εθνική μας σταρ, η οποία τον άφησε να τη φωτογραφήσει ακόμα και μέσα στην κουζίνα του σπιτιού της.

Η έκπληξη

«Ηταν η ημέρα της γιορτής της, θυμάμαι, και της είχαμε ετοιμάσει μια μικρή έκπληξη όταν ξύπνησε. Εκείνη σηκώθηκε όπως ήταν, φόρεσε κάτι απλό και σπορ, τίναξε τα χρυσά μαλλιά της και ήρθε στην κουζίνα άβαφη. Μπορεί να ήταν όπως ακριβώς είχε ξυπνήσει, όμως ήταν το ίδιο όμορφη όπως στις ταινίες της ή τα σπουδαία θεατρικά της έργα. Κανονικά, θα νόμιζε κάποιος πως μια γυναίκα σαν την Αλίκη δεν θα επιθυμούσε ποτέ να τη δει κάποιος χωρίς τις ψεύτικες βλεφαρίδες της, κι όμως εκείνη δεν είχε κανένα θέμα, αφού ήταν εκ γενετής όμορφη. Εγώ τη γνώρισα στα μέσα της δεκαετίας το ’70, όταν πλέον εκείνη ως μεγάλη σταρ έλαμπε συνεχώς από τη χρυσόσκονη που είχε αφήσει επάνω της η μέχρι τότε χρυσή πορεία της».

Στο πραγματικά σπάνιο αρχείο του φωτογράφου, ο οποίος για παραπάνω από είκοσι χρόνια υπήρξε ο σημαντικότερος φωτορεπόρτερ του περιοδικού «Κατερίνα», η Αλίκη Βουγιουκλάκη καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος, αφού οι δυο τους διατηρούσαν άριστες φιλικές σχέσεις, με εκείνον να την έχει φωτογραφίσει σε πολλές προσωπικές και επαγγελματικές στιγμές της.

Οι πρόβες

«Ηταν τη χειμερινή περίοδο 1982 – 1983, όταν η Αλίκη ετοιμαζόταν να ανεβάσει το θεατρικό έργο «Η κυρία με τις καμέλιες», το σενάριο του οποίο αποτελεί διασκευή του έργου του Αλέξανδρου Δούμα «La Dame Αux Camellias», που κυκλοφόρησε ταυτόχρονα ως μυθιστόρημα και ως θεατρικό έργο. Με είχε καλέσει στις πρώτες πρόβες, ενώ μαζί της ήταν ο Γιώργος Κιμούλης, ο Πάνος Μιχαλόπουλος, η Σμάρω Στεφανίδου κι άλλοι σπουδαίοι ηθοποιοί. Η Αλίκη, χωρίς κανένα άγχος, εμφανίστηκε μπροστά μας και ήταν πραγματικά σαν να έβλεπες κοριτσάκι. Αν και ήταν κάτι παραπάνω από 45 ετών, εκείνη τη χρονιά έμοιαζε με σωστό μπουμπούκι. Ακομπλεξάριστη όπως ήταν και χωρίς κανένα άγχος, πόζαρε όλο νάζι μαζί με τους συναδέλφους της χωρίς ίχνος μακιγιάζ. Στη φωτογραφία δίπλα στον νεαρό τότε Γιώργο Κιμούλη μπορεί εύκολα κάποιος να διακρίνει τη βελούδινη επιδερμίδα της, τα υπέροχα χείλη της, καθώς και τα λαμπερά μάτια της, που ακόμα και χωρίς μακιγιάζ σε καθηλώνουν».

*Στο επόμενο φύλλο της «Espresso της Κυριακής»: Ο Βασίλης Κυριαζής μοιράζεται αποκλειστικά με τους αναγνώστες στιγμές από τη ζωή της Αννας Βίσση.

Τα γράμματα και το σπάνιο αρχείο

Ο γνωστός φωτογράφος Βασίλης Κυριαζής αποκάλυψε ότι για αρκετά χρόνια υπήρξε και ο άνθρωπος που απαντούσε στα γράμματα της Αλίκης Βουγιουκλάκη, έχοντας μάλιστα το δικό του γραφείο μέσα στο πανέμορφο διαμέρισμά της στην οδού Στησιχόρου, όπου διέμενε η εθνική σταρ.

«Εχω να θυμηθώ πραγματικά αξέχαστες στιγμές δίπλα σε αυτόν τον σπάνιο άνθρωπο, που αγαπήθηκε και αγαπιέται από όλη την Ελλάδα. Μου είχε προτείνει γύρω στο 1978 να συνεργαστώ μαζί της και να απαντάω για εκείνη στα χιλιάδες γράμματα που δεχόταν, στέλνοντας ένα αυτόγραφο με λίγα λόγια αγάπης και την υπογραφή της. Ηταν συγκλονιστικός ο τρόπος με τον οποίο την αγαπούσε ο κόσμος. Τη λάτρευε και πραγματικά την έβλεπε ως τον άνθρωπο που θα μπορούσε να του εκφράσει τον θαυμασμό του, την αγάπη του, το παράπονο του, τη θλίψη του. Η Αλίκη κρατούσε τα πάντα, από δώρα που της είχαν κάνει οι θαυμαστές της μέχρι γράμματα και κάρτες που δεχόταν. Ολα αυτά υπήρχαν μέσα σε κούτες, τα οποία δεν ήθελε με τίποτα να τους χαλάσεις την τάξη» αναφέρει ο Βασίλης Κυριαζής. Μάλιστα ο ίδιος -μεταξύ άλλων- διαθέτει στο σημαντικό του αρχείο και μια σειρά από φωτογραφίες που έχει τραβήξει την αξέχαστη σταρ μέσα στο σπίτι της. «Κάποια στιγμή εκεί που καθόμασταν και δεν είχαμε κάτι άλλο να κάνουμε της πρότεινα να τη φωτογραφήσω, της άρεσε η ιδέα και ξεκινήσαμε. Οι λήψεις έγιναν στο σαλόνι της, αλλά και στην εντυπωσιακή μαύρη τραπεζαρία της. Χωρίς επαγγελματικό μακιγιάζ η Αλίκη και φορώντας ένα πλισέ μοβ ρούχο με ωραίο ντεκολτέ, έκατσε αναπαυτικά και μου χάρισε το πιο αστραφτερό της χαμόγελο. Πόζες γεμάτες νάζι, αλλά και πιο σοβαρές από μια σταρ που ήξερε να στηθεί και να αναδείξει τα όμορφα χαρακτηριστικά της» καταλήγει ο φωτογράφος Βασίλης Κυριαζής μιλώντας για τις αδημοσίευτες φωτογραφίες που παρουσιάζει σήμερα η «Espresso της Κυριακής».

Exit mobile version