Ακόμα μία τηλεοπτική σεζόν οδεύει προς το τέλος κι εμείς πιστοί στο ετήσιο ραντεβού μας κάνουμε ταμείο. Ποιοι πιστώθηκαν δόξα και επιτυχία και ποιων οι επιδόσεις καταχωρήθηκαν με κόκκινο μελάνι;
ΝΙΚΗΤΕΣ
ΛΟΥΗΣ ΠΑΤΣΑΛΙΔΗΣ
Το να πούμε ότι ο πληθωρικός κωμικός είχε απλά μια καλή χρονιά θα ήταν understatement of the year. Το Λούης Night Show πέρασε σχεδόν όλη τη σεζόν στο ρετιρέ του εβδομαδιαίου πίνακα της Nielsen με τα δημοφιλέστερα προγράμματα, παραχωρώντας προσωρινά τη θέση του για προγράμματα βεληνεκούς Eurovision και Mundial. Οκ, γεγονός είναι ότι απάλυνε την αρχική του αιχμή και πλέον είναι ένα επικών διαστάσεων crowd-pleaser που αποφεύγει τις ρήξεις και καταφεύγει σε εύκολες λύσεις (π.χ. βιντεάκια «Αδύναμου Κρίκου»), αλλά ακόμα κι έτσι, είναι με διαφορά το κοντινότερο που έχουμε σε late comedy show που είναι όντως αστείο και διασκεδαστικό.
ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ
Η Χριστιάνα αποτελεί μαζί με τον Λούη Πατσαλίδη τις δύο επενδύσεις του Alpha που όχι μόνο έκαναν απόσβεση αλλά -λογικά- πρέπει να άρχισαν να εμφανίζουν υψηλή κερδοφορία. Μπορεί τα απογευματινάδικα να περνούν γενικά ως είδος μια κρίση (το format παρέμεινε φορμουλαϊκό για υπερβολικά πολύ καιρό), όμως, αν σώζει κάτι το «Με αγάπη Χριστιάνα» από την παρακμή είναι αναμφίβολα αυτό που αποτελεί ταυτόχρονα και το βασικότερό του asset: Η παρουσιάστρια. Όσο η Αριστοτέλους εξακολουθεί να κάνει γκελ με τη μέση τηλεθεάτρια της ζώνης δεν έχει να φοβηθεί τίποτα. Και πιστέψτε με ακόμα το’ χει: Είναι άμεση, μεταδοτική, ευχάριστη, ομορφότερη από ποτέ (συνετέλεσε σ’ αυτό και η μητρότητα) και το βασικότερο: παραμένει τόσο προσιτή που μπορεί να ταυτιστεί μαζί της τόσο η Νικόλ απ’ τον Αρχάγγελο όσο και η κυρία Αντρούλλα απ’ το Παλαιχώρι. Κι αυτό είναι ίσως το μοναδικό που δεν κατάφεραν ποτέ να αντιγράψουν οι διάφοροι wannabe κλώνοι της.
ΛΟΥΚΑΣ ΦΟΥΡΛΑΣ
Χτυπημένος από μια προσωπική τραγωδία που εύχεσαι να μην τη βιώσει ποτέ κανένας, ο Λουκάς επέστρεψε φέτος στα τηλεοπτικά λημέρια παραδίδοντας μαθήματα ήθους, δύναμης και αληθινής επιβίωσης. Ακόμα κι αν η επιστροφή στα τηλεοπτικά -και στο αγαπημένο του πόστο, το κεντρικό δελτίο του TV One- αποδείχθηκε βραχύβια καθώς αποχώρησε για να αναλάβει εκπρόσωπος Τύπου της Βουλής, ήταν αρκετή για να μας θυμίσει πόσο καλός είναι σ’ αυτό που κάνει, ακόμα κι όταν το κάνει κάτω από προσωπικές συνθήκες που θα οδηγούσαν άλλους ανθρώπους στην τρέλα. Αλλά κυρίως και το πόσο πραγματικά μάς λείπει ήδη…
ΤΑΣΟΣ ΤΡΥΦΩΝΟΣ / Ο ΠΙΟ ΑΔΥΝΑΜΟΣ ΚΡΙΚΟΣ
Τελικά, το πρόγραμμα με το «αδύναμος» στον τίτλο ανακηρύχτηκε το… ισχυρότερο χαρτί ενός ΡΙΚ που φέτος δεν του βγήκε σχεδόν τίποτα. Κι αυτό οφείλεται όχι τόσο στο ίδιο το format, που μεταξύ μας σήμερα φαντάζει ολίγον τι ξεπερασμένο, αλλά κυρίως στον παρουσιαστή Τάσο Τρύφωνος και το χαριτωμενο-αυστηρό, πόσο-γλυκά-με-σκοτώνεις στιλάκι του (οκ, και στο τρολάρισμα του Λούη Πατσαλίδη που εκτόξευσε τα νούμερα). Αλησμόνητη απάντηση παίκτη:
– Ποιανού στενός συνεργάτης υπήρξε ο Ρούντολφ Ες;
– Του Άη Βασίλη!
ΛΩΡΗΣ ΛΟΪΖΙΔΗΣ
Θα περίμενε κανείς ότι μετά από ένα στραβοπάτημα του μεγέθους του «Παραμύθι αλλιώς» (που στοίχισε στον Alpha Ελλάδας ένα σεβαστό ποσό και τη μισή διευθυντική ομάδα) ο Λώρης Λοϊζίδης θα έκανε μία ανασύνταξη δυνάμεων και δεν θα βιαζόταν να ξανακάνει τηλεόραση. Γι’ αυτό και η κίνηση του να επιστρέψει άμεσα στον ΑΝΤ1 με νέα σειρά αντιμετωπίστηκε αρχικά με σκεπτικισμό. Όμως, κάθε αμφιβολία για τις ικανότητες του δημοφιλούς σεναριογράφου-ηθοποιού διαλύθηκε με το που βγήκε το «La Pasta Pomilώri» στον αέρα. Ο Λώρης πέτυχε ακόμα μια feelgood κομεντί με setting ένα χωριό με γραφικούς χαρακτήρες που λειτουργεί ως μικρόκοσμος της ίδιας της κυπριακής κοινωνίας. Και το κοινό τον ακολούθησε πιστά μετατρέποντας το «Pasta» στην πιο πετυχημένη σειρά μυθοπλασίας της σεζόν. Ναι, πλέον, φλερτάρει με τη μανιέρα όμως ήταν η ασφαλέστερη επιλογή μετά το ναυάγιο του «Παραμυθιού» και γιατί άλλωστε να μην ξανακάνεις αυτό που ξέρεις να κάνεις καλύτερα; Ειδικά όταν είναι φτιαγμένο από καλή… χμ, πάστα;
ΣΕΙΡΕΣ ΕΠΟΧΗΣ
Στη δεύτερη σεζόν της η «Γαλάτεια» πραγματοποίησε άλμα εκτός από τον χρόνο και στα νούμερα, τα «Χάλκινα χρόνια» κλείδωσαν από σχετικά νωρίς ένα, αν όχι τεράστιο τουλάχιστον πιστό, κοινό στην prime time του ΡΙΚ, ενώ ακόμα και η «Κυρά του μεταξιού» (για μένα ίσως η πιο υποτιμημένη σειρά της σεζόν) χάραξε μία καθ’ όλα πετυχημένη πορεία στη ζώνη του Σαββατοκύριακου πριν το ΡΙΚ της αρνηθεί μία δεύτερη σεζόν για λόγους που δεν κατανοήσαμε ακριβώς. Μπορεί ως είδος να φαντάζει ως η εύκολη και ασφαλής λύση για τους δημιουργούς που δεν ρισκάρουν το καινούριο και να φέρει την ταμπέλα της «τηλεόρασης για γέρους», όμως, η σειρά εποχής είναι, αν μη τι άλλο, από τα λίγα πράγματα που όντως πετυχαίνουν στην εγχώρια TV.
FARS ATTACK
Ποιος να μας το έλεγε ότι το μοναδικό πρόγραμμα του TV One που διασώθηκε από το φετινό trainwreck ήταν μια εκπομπή με φάρσες. Κι όταν λέμε «διασώθηκε» εννοούμε ότι πρόκειται για μια καλογυρισμένη εκπομπή με αρκετά αστείες φάρσες και fun παρουσίαση από τον Χάρη Αριστείδη και δεν αναφερόμαστε στην ανανέωση ή κόψιμό της, γιατί η μοίρα της παραμένει άγνωστη. Κάτι αρκετά ειρωνικό, αν σκεφτεί κανείς ότι οι υπόλοιπες κυπριακές παραγωγές του έμοιαζαν οι ίδιες με κακόγουστες φάρσες.
ALPHA
Αν και φέτος δεν εκμεταλλεύτηκε όσο έπρεπε την πτώση ΑΝΤ1 – Σίγμα για να πετύχει καλύτερα αποτελέσματα (ήταν τρίτο κανάλι επειδή κατέρρευσε το TV One), συνετέλεσε άλλωστε σ’ αυτό το γεγονός ότι το budget του ήταν σχεδόν μηδενικό, όμως, το κανάλι των Λατσιών φιγουράρει στη λίστα των νικητών γιατί α) διατήρησε τα νούμερά του, ενώ ταυτόχρονα κέρδισε ζώνες (απογευματινή) και μέρες (Παρασκευές λόγω Λούη) και β) εξαγοράστηκε από τον όμιλο Παπαέλληνα στην (υπερ)αγορά της δεκαετίας! Και με τέσσερις σειρές μυθοπλασίας να ετοιμάζονται για το φθινόπωρο (συν ένα βραδινό talent show-όχημα για την Αριστοτέλους από τον Γενάρη) αντιλαμβάνεστε ότι το deal ήταν ό,τι καλύτερο συνέβη στο κανάλι μετά την ίδρυσή του. Τώρα, πλέον, η πρωτιά δεν αποτελεί απλό στόχο αλλά επιβολή.
ΣΙΓΜΑ / ACUNMEDYA
Φυσικά αυτά τα δύο πάνε πακέτο, αφού το πρώτο δεν θα υπήρχε σήμερα χωρίς τα προγράμματα του δεύτερου και ναι, δεν μας διέφυγε η ειρωνεία του να έχει σωθεί ένα αυτοπροσδιοριζόμενο grande πατριωτικό κανάλι από έναν… Τούρκο. Με δύο ηχηρά talent shows (The Voice, Ελλάδα έχεις ταλέντο), δύο απογευματινά trashy αλλά πιασάρικα ριάλιτι (My Style Rocks, Power of Love) και το έστω και παροπλισμένο σε σχέση με πέρσι «Survivor» (όλα με έντονη κυπριακή παρουσία) ο Acun Ilicali αποδείχτηκε για άλλη μια φορά ο πραγματικός θεός του Δία. Όχι μόνο επανέκτησε για λογαριασμό του Σίγμα μερική από τη χαμένη αίγλη του, αλλά κάλυψε επιμελώς και τις εκτός-Acun αδυναμίες του στο πρόγραμμα. Γιατί, όπως και να το κάνουμε, μόνο με μια «Γαλάτεια», ένα «Πρωτοσέλιδο» και μια «Βραδιά» δεν χτυπάς ακριβώς και πρωτιά.
ΑΝΤΡΗ ΚΑΡΑΝΤΩΝΗ
Έπρεπε να φύγει από την αρτηριοσκλήρωση του ΡΙΚ για να βρει το πραγματικό mojo της. Η ειρωνεία; Η Άντρη Καραντώνη παρουσίασε τον προάγγελο της «Παραδοσιακής βραδιάς» στο Ίδρυμα πριν μερικά χρόνια (τότε λεγόταν «Πάμε παραδοσιακά») χωρίς να πεταρίσει βλέφαρο. Απαλλαγμένη, πλέον, από τα βαρίδια της κρατικής τηλεόρασης η όμορφη παρουσιάστρια όχι μόνο αντικατέστησε με επιτυχία τη Βασιλική Χατζηαδάμου ως οικοδέσποινα της «Βραδιάς», αλλά κατάφερε να δέσει τόσο αρμονικά με το concept και την ομάδα που έμοιαζε να ήταν κομμάτι τους… ανέκαθεν. Κόντρα στη στερεοτυπική αντίληψη που θέλει την όμορφη, ξανθιά τηλεπαρουσιάστρια να ταυτίζεται μόνο με γκλαμουράτα shows και βραδινές τουαλέτες, η Άντρη απέδειξε πως τα λαούτα και τα τσιαττιστά αρκούν για να κάνουν ένα κορίτσι ευτυχισμένο.
ΑΝΤΡΕΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ – ΚΟΥΛΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ
Μπορεί το «Τατουάζ» να μη χάρισε στον Alpha Κύπρου τα νούμερα (και τη διεθνή αναγνώριση) που προσέφερε το «Μπρούσκο» στον ΑΝΤ1, όμως, από τη στιγμή που τα πήγε εξαιρετικά στην Ελλάδα κόντρα σε ριάλιτι και talent shows, τότε δεν θα ήταν τραβηγμένο να πούμε πως το τρομερό δίδυμο των Κυπρίων παραγωγών άξιζαν τα (πολλά ομολογουμένως) λεφτά τους. Όμως και εδώ, διατήρησε την prime time του Alpha Κύπρου σε πολύ καλά επίπεδα και στα Λατσιά χαίρονται ιδιαίτερα που θα χτυπήσουν «Τατουάζ» στο ίδιο μέρος και του χρόνου. Παράλληλα, αποδίδουμε σε Κούλλη και Αντρέα τα εύσημα για το ότι παρά την εξωφρενική και τραβηγμένη απ’ τα μαλλιά πλοκή (και μερικές ερμηνείες που είναι πραγματικά νύχια-σε-μαυροπίνακα) διατηρούν υψηλά στάνταρ παραγωγής στις δουλειές τους με προσεγμένο, αν μη τι άλλο, τον τεχνικό τομέα. Και για να δείτε πόσο εκτιμούμε τη συμβολή τους στην αναβάθμιση της κυπριακής παραγωγής, θα υποκριθούμε πως το «Κόκκινο νυφικό» δεν υπήρξε ποτέ.
ΤΗΛΕΠΑΙΧΝΙΔΙΑ (ΓΝΩΡΙΜΑ FORMAT)
Δεν είναι μόνο ο «Κρίκος» το μοναδικό τηλεπαιχνίδι από τα παλιά που τα σπάει φέτος. Εξίσου καλά πάνε ο «Τροχός της τύχης», το «Deal», το «Rouk Zouk» και το «Still Standing» (που είχαμε δει και το 2002 στο Mega ως «Ρώσικη ρουλέτα»), ενώ ακόμα και το «Money Drop» κινήθηκε συμπαθητικά για τα τραγικά δεδομένα του TV One, αν δεν το έκαιγε στην κατεστραμμένη prime time του σταθμού.
ΧΡΥΣΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Θέλεις οι χαρισματικές περσόνες των παρουσιαστριών; Η χημεία που έχουν Χρύσω Λέφου και Γαλάτεια Παμπορίδη με την Αγγέλα Νικηφόρου; Το τρολάρισμα της τελευταίας από τη Λέφου; Η εξαιρετική προώθηση της εκπομπής που κάνουν όλες τους μέσω των social media; Όποιος κι αν είναι ο λόγος (ή κάποιος συνδυασμός των παραπάνω) γεγονός είναι πως οι «Χρυσές συνταγές» αποτέλεσαν την ευχάριστη έκπληξη της σεζόν, χαροποιώντας ιδιαίτερα όχι μόνο τους συντελεστές αλλά και τον γενικό διευθυντή του ΡΙΚ Μιχάλη Μαραθεύτη, του οποίου αποτέλεσε και προσωπικό στοίχημα (κι απ’ τα ελάχιστα που του βγήκαν).
MASTERCHEF II
Η εμφάνιση του όσο-μπόι-του-λείπει-τόσο-δυνατό-γαύγισμα-έχει Λεωνίδα Κουτσόπουλου συνέπεσε με τη μεταμόρφωση του «Masterchef» απ’ το περσινό γαστρονομικό χασμουρητό στο φουλ μαγειριάλιτι ξεκατίνιασμα που δεν χορταίναμε να βλέπουμε φέτος. Γεγονός που μόνο τυχαίο δεν θεωρείται, εάν σκεφτείτε ότι ο μικρόσωμος σαν τεριέ αλλά επιθετικός σαν πίτμπουλ σεφ θήτευσε δίπλα στον απόλυτο «εφιάλτη στην κουζίνα» Gordon Ramsey. Και τι καλύτερο απ’ το να βλέπουμε να εφαρμόζει όλα όσα έμαθε πάνω στους ανυποψίαστους παίκτες – είτε πρόκειται για το σωστό τηγάνισμα της πέρκας είτε του ίδιου του παίκτη;
EUROVISION
Ίσως και να μην αγγίζαμε ποτέ το όνειρο εάν ο γενικός διευθυντής του ΡΙΚ Μιχάλης Μαραθεύτης άκουγε τελικά τον κάθε ξερόλα και δεν έδινε τη δουλειά στην Ελένη Φουρέιρα, όταν η Παπαρίζου ακύρωσε τη συμφωνία να εκπροσωπήσει την Κύπρο με το «Fuego» την τελευταία στιγμή. Και τι δεν άκουσε ο άνθρωπος εντός κι εκτός ΡΙΚ για την (προσωπική του) απόφαση: Όχι είναι της πίστας, όχι είναι του σκυλάδικου, όχι είναι Αλβανίδα (ναι, του το είπαν κι αυτό), όχι δεν είναι επιπέδου (γιατί προφανώς η Eurovision είναι κάτι σαν το Φεστιβάλ Επιδαύρου) και άλλα τέτοια χαριτωμένα. Η Ελένη τελικά έβαλε Fuego σε όλη την Ευρώπη, εμείς πήραμε την υψηλότερη θέση στον θεσμό και η ίδια ένα χρυσό συμβόλαιο με τη Sony International. Win-win κατάσταση με bonus τον Κώστα Κωνσταντίνου στην περιγραφή.
ΑΙΜΙΛΙΑ ΚΕΝΕΒΕΖΟΥ
Μπορεί οι Χρύσανθος Τσουρούλλης και Νικήτας Κυριάκου να είναι οι αδιαφιλονίκητοι άρχοντες των κεντρικών δελτίων, όμως, η επιστροφή της σιδηράς κυρίας της ενημέρωσης στο πόστο που της ταιριάζει γάντι ήταν ένας διακαής πόθος που έγινε πραγματικότητα. Αν και δεν μεταφράστηκε σε νούμερα, οι επιδόσεις του Alpha News ανέβηκαν μεν αλλά όχι θεαματικά, η Αιμιλία παρουσιάζει ένα σύγχρονο, γρήγορο και ουσιώδες δελτίο, μακριά από κραυγές και λαϊκισμούς. Κι αυτό είναι από μόνο του επιτυχία.
ΧΑΜΕΝΟΙ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΕΥΡΙΠΙΔΟΥ
Το πάλαι ποτέ golden girl του TV One δεν είχε απλά μια κακή σεζόν, είχε το Hindenburg των κακών σεζόν αφού, όπως το μοιραίο αερόπλοιο, βρέθηκε απ’ τα ψηλά όπου πετούσε υπερήφανη να πέφτει φλεγόμενη στο έδαφος. Από το άσχημο ξεκίνημα και το παρασκηνιακό drama στο «Όλα για σένα» και την άτακτη υποχώρηση της εκπομπής στη μία, μέχρι την κατάρρευση δύο κραταιών franchises (Star Κύπρος, DanSing), τα οποία παρουσίασε και συμπεριφορά την οποία το κανάλι έκρινε ως αντιεπαγγελματική (η απουσία της από εκπομπή του «Όλα» λόγω της κόντρας που είχε με την αρχισυντάκτρια, το εξόφθαλμο σνομπάρισμα του πάρτι του «Star Κύπρος»), όλη η σεζόν ήταν μία σταθερή πορεία προς την αναπόφευκτη έξοδο. Κάτι που, τελικά, οριστικοποιήθηκε πριν λίγες εβδομάδες, ρίχνοντας με ένα ποστ στο Facebook τίτλους τέλους σε μια μακροχρόνια συνεργασία.
TV ONE
Το κανάλι του Αρχάγγελου φέτος έπαθε… προ Acun Σίγμα χωρίς κάποιον Τούρκο μεγαλοπαραγωγό στον ορίζοντα να έρθει καβάλα στο άλογο για να το σώσει. Ακόμα κι ο Σωκράτης Χάσικος που κέρδισε τη διαχείριση του καναλιού πριν από μερικές εβδομάδες, φέρνει περισσότερο σε έναν από τους… Τέσσερις Καβαλάρηδες της Αποκάλυψης (για να μιλήσουμε με όρους που κατανοεί η Αρχιεπισκοπή). Το TV One ήταν φέτος μια κινούμενη καταστροφή, ένα τηλεοπτικό trainwreck, ένα παράδειγμα κακής -έως εγκληματικής- λειτουργίας που πρέπει να διδάσκεται ως cautionary tale σε σχολές media. Μια ματιά μόνο στο τι τόλμησαν να βγάλουν αέρα φέτος αρκεί για να καταλάβει κι ένα 8χρονο ότι οι άνθρωποι που διοικούσαν μέχρι πρότινος το πάλαι ποτέ κραταιό Mega γνώριζαν από τηλεόραση όσο κι ο Χριστόφιας από διαχείριση κρίσεων.
30 ΜΕΡΕΣ & ΑΛΛΑΖΩ
Αμφότερα οι τρανταχτές αποδείξεις ότι πλέον απαιτείται η ψήφιση νόμου που να απαγορεύει σε κυπριακά κανάλια να προτείνουν έστω ριάλιτι, πόσο μάλλον να τα υλοποιούν. Σε οποιοδήποτε κανονικό κανάλι αν τολμούσε κάποιος να ψελλίσει καν τα concept «η Κάλια να περιπλανιέται με backpack» ή «ο Νικόλας σε ριάλιτι μεταμόρφωσης που δεν είναι του Σωτήρα» (έτσι ίσως και να πετύχαινε) θα έτρωγε πόρτα μέχρι κι απ’ το «Αχελώος TV». Εδώ όχι μόνο εγκρίθηκαν, αλλά γυρίστηκαν και προβλήθηκαν – ευτυχώς, όπως αποδείχθηκε, μόνο ενώπιον των συγγενών των συντελεστών.
ΚΩΜΩΔΙΕΣ
Το «Ο κόσμος να χαλάσει» ήταν το περσινό «Mamma Mia» στο πιο χωρκάτικο κι υστερικό. Το «Παντρεμένοι κι οι δυο» αν και με προσεγμένο κείμενο υπονομεύτηκε από τα πιο φτωχομπινέδικα και ερασιτεχνικά στάνταρ παραγωγής που είδαμε πέρα από σχολική γιορτή για την 25η Μαρτίου. Οι τηλεταινίες του TV One με γενικό τίτλο «Κυπριακές κωμωδίες» πέτυχαν σωστά το πρώτο μισό του τίτλου, ενώ όσα λιγότερα πούμε για το «Στο αλαλούμ» τόσο αρμονικότερα θα κυλήσει η συνεργασία μου με την Ελένη Σιδερά στο πρωινό του Sfera. Να μην πούμε για τις κρυόμπλαστρες εισαγωγές από Ελλάδα (Κάτι χωρισμένα παλικάρια, Παρθένα ζωή, Κόκκινο νυφικό) που μετά βίας συγκαταλέγονται στο είδος που διέσωσε κάπως η κυπριακή προσθήκη στη «Μουρμούρα» – αν κι εδώ ισχύει αυτό που λένε με τον μονόφθαλμο και τους τυφλούς.
STAR ΚΥΠΡΟΣ / DANSING
Τα κάποτε κερδοφόρα franchises του TV One είχαν ένα ατύχημα, χτύπησαν στο κεφάλι, έμειναν φυτά και παρέμειναν κλινήρη αναπνέοντας με τεχνητή υποστήριξη. Έμειναν σ’ αυτή την κατάσταση για καναδυό χρόνια, αφού δεν τους πήγαινε η καρδιά εκεί στο κανάλι να τα αφήσουν να πεθάνουν με αξιοπρέπεια. Τελικά, αυτό που δεν είχε τη δύναμη να κάνει το κανάλι το έπραξε το τηλεοπτικό κοινό που με μία κίνηση φέτος τα έβγαλε και τα δύο από την πρίζα, απαλλάσσοντάς τα από τη μιζέρια τους.
ΑΝΤ1
Μπορεί φέτος το κανάλι του Λουκή να ξελάσπωσαν τα νεανικά κοινά, όμως, η αξιοσημείωτη απώλεια τηλεθεατών στο γενικό σύνολο δεν μπορεί να κρυφτεί όσο διαφορετικά κι αν ερμηνεύσεις τα νούμερα της Nielsen. Δεν θα πήγαινα τόσο μακριά ώστε να χαρακτηρίσω «κακή» τη φετινή χρονιά για τον ΑΝΤ1, όμως, έχει δει πολύ καλύτερες. Με την κατάρρευση του ΑΝΤ1 Ελλάδας -ο οποίος φέτος περιορίστηκε στο ν’ ακολουθεί άτσαλα τον Acun και τον ΣΚΑΪ με μια σειρά από ψυχολόγητες και μοιραίες επιλογές- το κυπριακό αδελφάκι δεν είχε και πολλά περιθώρια αντίδρασης, αν και η αλήθεια είναι ότι χωρίς τον έμπειρο Κωνσταντίνο Οδυσσέως στο τιμόνι -που διατήρησε την ψυχραιμία του και κυρίως τη μυθοπλασία στην prime time- τα πράγματα θα ήταν πολύ χειρότερα
ΡΙΚ
Ένα χρόνο στην ηλεκτρική καρέκλα του γενικού διευθυντή του ΡΙΚ συμπλήρωσε ο Μιχάλης Μαραθεύτης και δείχνει ότι ευκολότερα θα αντιμετώπιζε μια επίθεση Σομαλών πειρατών σε κρουαζιερόπλοιο της Louis Cruises (υπήρξε για χρόνια ο PR μάγος του Ομίλου). Με εξαίρεση τον «Κρίκο» κι άντε τα «Χάλκινα χρόνια», το ανακάτεμα της τράπουλας στο πρωινάδικο και την απογευματινή ζώνη δεν του βγήκε όπως ήθελε και οδηγείται στη νέα σεζόν όχι σοφότερος για τις εν λόγω ζώνες απ’ όταν ξεκίνησε. Το υπόλοιπο πρόγραμμα κύλησε με τα ίδια πρόσωπα και προγράμματα που διαθέτει τα τελευταία χρόνια, συνεπώς θα είναι ασφαλές να πει κανείς ότι το ΡΙΚ δεν τάραξε ακριβώς και τα στάσιμα νερά της εγχώριας τηλεόρασης. Κάποιες μικρές πινελιές, όπως οι εξαιρετικές ξένες σειρές (Mr Mercedes, Twin Peaks), η ζώνη με θησαυρούς του παρελθόντος (The Love Boat κανείς;), οι κυπριακές ταινίες μικρού μήκους και η αναβαθμισμένη ταινιοθήκη, αποτέλεσαν μία χαραμάδα ελπίδας όμως γεγονός παραμένει ότι έχουν να διανυθούν πολλά χιλιόμετρα ακόμα μέχρι τη ριζική αναμόρφωση του Ιδρύματος.
ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΥΠΟΘΕΣΗ
Υποτίθεται μια αναβαθμισμένη εκδοχή του παρωχημένου τηλεοπτικού προϊόντος που προσφέρει τα τελευταία χρόνια η Ελίτα Μιχαηλίδου, εμπνευσμένη από τα αντίστοιχα αμερικανικά γυναικεία talk shows τύπου «The Talk» και «The View», αλλά στην πραγματικότητα η same ol’ same ol’ Ελίτα με το πιο απρόθυμο πάνελ στην ιστορία της τηλεόρασης. Το κοινό παρέμεινε παγερά αδιάφορο κι όταν η Ελίτα Μιχαηλίδου την παράτησε στα μέσα της σεζόν -σωστά μαντέψατε- λίγοι το πήραν πρέφα κι ακόμα λιγότεροι νοιάστηκαν. Ναι, το ΡΙΚ δεν είχε «Υπόθεση» μ’ αυτή την επιλογή κι έπρεπε να δουν το λογοπαίγνιο από χιλιόμετρα μακριά με τον τίτλο που της έδωσαν.
ΑΛΕΞΙΑ ΚΑΡΑΚΑΝΑ
Σωστή παρουσιάστρια, λάθος εκπομπή. Δεν της πήγε το lifestyle της Αλεξίας και δεν έχει να κάνει με το γεγονός ότι παρουσίαζε από πάντα εκπομπή για τον πολιτισμό, αλλά περισσότερο με το ότι έκανε πρωινάδικο ενοχικά κοιτώντας πάνω από τον ώμο της μήπως και τη βλέπει κανένας ότι κάνει κάτι τόσο ευτελές. Το είδος θέλει ανθρώπους που το γουστάρουν τρελά, που δεν έχουν πρόβλημα να πέσουν να πάρουν κάμψεις με τις τιράντες και την κοιλίτσα (ναι, Λουκά Χάματσε σε σένα αναφέρομαι) κι αν το κάνεις με το ζόρι ή τέλος πάντων προσπαθείς να το προσαρμόσεις στα δικά σου, αυστηρότερα, στάνταρ ο δρόμος από κει είναι μόνο κατηφορικός.